maandag 16 februari 2009

Dag 1: anti-geluid

Ik had me er al op voorbereid dat er een verbouwing zou starten bij de buren. Of dat ze de straat zouden opbreken. Maar gelukkig was vandaag alleen de eerste dag van de carnavalsvakantie van de basisschool. Tijdens het schrijven draaide ik de hele dag muziek, zoals gebruikelijk. Vandaag betrof het onder andere een cd van het gelegenheidsduo eRikm & Fennesz (Complementary Contrasts Donauschingen 2003), waarvan het nog maar de vraag is of je dat bizarre geheel van ruis en piepjes muziek kunt noemen. (Wat zijn de minimale vereisten om iets muziek te noemen?) Toen het afgelopen was, hoorde ik weer het gebonk, gelach en gejank (want dat krijg je ervan) van de kinderen van mijn bovenburen. Ik was volkomen vergeten dat ze bestonden en dat ik in een gehorige woning aan het werk was. Dankzij het anti-geluid, want als het iets was, dan was het dat.