woensdag 22 september 2010

Het midden van de week

Tijdens de bespreking met grafisch ontwerper De Boer over mijn nieuwe website, viel regelmatig het woord ‘statisch’, vooral als een fenomeen om te vermijden. Dat ik gemiddeld slechts een keer in de zeven jaar een roman publiceer (naar verwachting pas weer in 2012) helpt daarbij natuurlijk niet, ook al werk ik daaraan door, buiten zicht. Gelukkig zijn er deze Polaroids, waardoor ik op zijn minst de schijn van beweging kan wekken. Ze zullen straks het kloppende hart van de website vormen.
Het samen schetsen van een nieuw ontwerp was een confronterende bezigheid. Ik had weliswaar ‘eenvoud’ als kernbegrip geformuleerd, maar doorzag pas vanochtend de zeer complexe omweg die ik daarvoor zelf had bedacht.

Met dank aan De Boer zal ook de website zelf straks helder een eenvoudig zijn. Ik ga er nu teksten voor schrijven, en dien mijzelf daartoe min of meer opnieuw uit te vinden: wie ben ik, wat doe ik, wat heb ik gedaan en waarvoor mag u mij benaderen? U hoort er nog van.
Het toeval wil dat ik elders een reflectieverslag op mijn functioneren aan het opstellen was. Ook op andere gebieden werd de balans opgemaakt, maar daarover wil ik hier niet uitwijden. Dit is het midden van de week. Op zoek naar een nieuw evenwicht, en ik ben er moe van geworden, met het vallen van de avond. Op de plaats rust dan maar, voordat er weer beweging komt.