dinsdag 30 juni 2009

Leengeschiedenis

Ik heb het me vaker afgevraagd; of een zich vervelende of nieuwsgierige bibliotheekmedewerker zich wel eens heeft verdiept in mijn leengeschiedenis. En of deze man of vrouw zich dan een beeld van mij gevormd heeft. Of er eigenlijk wel iets zinnigs uit spreekt. In mijn laatste uitleenbon (die op de stapel boeken en cd’s ligt die ik morgen terug moet brengen naar de bibliotheek) zou ik in ieder geval een samenvatting van mijn leven op dit moment kunnen lezen, met een beetje goede wil. Misschien heeft het zin als ik bij wijze van reflectie, zeg een keer per jaar, zelf stil sta bij zo’n titeloverzicht. Om even uit mezelf te treden en te zien hoe het eigenlijk met me gaat. Vooruit, bij deze dan:

The rough guide to Venice and the Veneto
Oefeningen in waarheid
The invention of solitude
Yanqui U.X.O.
Slow riot for new zero Kanada
Youth novels
It’s blitz!
Release the stars
Zalig zijn de armen van geest
Room full of fools